Kako što sam već pisao o ljubavnom trouglu i njegovoj arhetipskoj ili natprirodnoj ulozi u procesu osvešćivanja onog što se bojimo da vidimo o sebi, film o Jungu i Frojdu govori o ljubavnom trouglu.

Film obrađuje tri najvažnija aspekta. Prvi je neverovatna povezanost Frojda i Junga, drugi je ljubav Sabine i Junga i treći, najvažniji jeste da je Sabina, kao Anima, nadahnula i otkrila mnoge delove psihoanalize koji su većini malo poznati.

Nikola Žuvela, psihoterapeut i jyotish savetnik

Naime, Sabina Spielrein je doprinela formiranju psihoanalitičke teorije. Ona je bila Jungova pacijentkinja, ljubavnica, ali nadasve problematična i kompleksna kako to obično biva sa razvijenim osobama.

Pročitajte i ovo: Emocionalno iskustvo ljubavnog trougla

Manje je poznato da je bila jedna od prvih ženskih psihoanalitičarki i da je bila muza i Frojda i Junga, koja je mogla da razgovara i problematizuje važne koncepte psihoanalize.

Pročitajte i ovo: ŽENOHOLIK  – dominantni seksualni predator

Ljubavni trougao je možda najbitniji jer to nije bio običan ljubavni trougao. Ako bismo govorili o značenju trougla onda ovaj trougao izvlači upravo najdublje aspekte psihe ili otkrića psihoanalize koja su nastala u ovoj kompleksnoj vezi koju opisuje film.

Da njega nije bilo, ostali bi sigurno zakinuti za mnoge važne teorije o Animi koje je otkrila Sabina Jungu.

Kroz mnoge razgovore i analize dolazili su do najvažnijih teorija. Kako to uvek biva s prirodom koja je tamna ili kako je to uvek u božanskoj igri gde se ono najlepše krije u tamnom.

Pročitajte i ovo: Umetnost u službi isceljenja – umetnički sadržaj je ogledalo u kojem osoba sebi vidi drugim očima

Često zaboravljamo da je hrišćanstvo nastalo na Pavlu koji je ubijao, a kasnije je govorio o ljubavi. Sva najveća dela čovečanstva nastala su na kontroverznim karakterima. Takva je božanska igra koja se poigrava sa čovekovim naivnim pravilima na kojima želi da zasnuje siguran život koji je statičan i predvidljiv.

Pročitajte i ovo: Da li je STRES dobar ili loš? Iskoristi ga u svoju korist!

Jung i Sabina spotakli su se na strasti koja je izvirala iz njihove nesvesnosti. Bog Eros koji izlazi iz nesvesnosti ih je obuzeo.

A Dangerous Method, Foto Sony Pictures

Dve nestabilne i problematične prirode koje su pokušavale da otkriju ranu Kralja Ribara i iscele sebe naivnim zaljubljivanjem, ali su nam dali novi pogled prema unutrašnjosti čoveka u trenutku kada je religija izgubila onu izvornu snagu i gde smo kroz simbole i snove ponovo otkrili vrela u kojima možemo ponovo da budemo sa svojom dušom.

Pročitajte i ovo: Usudite se da istražujete jer u nepoznato je put do ljubavi

Odnos analitičar – pacijent (Jung – Sabina) tada nije bio tako kruto određen kao danas jer tada je psihoanaliza bila u povoju i u eksperimentalnom obliku.

Pročitajte i ovo: ANKSIOZNOST – nejasna strepnja – kako da prevaziđete anksioznost korak po korak

Proces praćenja i ozbiljnog povezivanja Sabininih snova, odvela je Junga u nepoznata, možda zastrašujuća i opasna mesta u njemu, ali takva je priroda svakog orginalnog dela, ona je uzbuđenje i opasnost.

Eros je bog, arhetipska sila koja stvara pustoš u životima ljudi, pogotovo ako su izgrađeni na nestabilnim vrednostima, ali kakva drugačija priroda može biti ako želi da bude dosledna umetnosti?

Danas su taj Eros religija i psihoanaliza izgubile. Psihoanaliza nema takav zanos i veru kakvu je imala u svojim počecima, kada je nadahnjivala mnoge umetnike i pisce: Dalija, Hermana Hessea, Davida Salingera i dr.

Pročitajte i ovo: Pazi koga biraš: Što u izlogu, to u radnji!

Ipak, seksualni kontakt sa pacijentima nanosi ogromnu, ponekad i nepopravljivu štetu njihovoj psihi i njoj se mora svako odupreti, što nam film pokazuje. Ovo vredi za sve terapeute, učitelje, profesore, mentore, praktičare, “gurue” i vođe svih religija.

Pročitajte i ovo: O lošim stvarima se (ne) priča: Zašto ćutanje (ni)je zlato?

Jung je imao dve žene u detinjstvu, majku i mladu ženu koja ga je odgajala i davala mu posebnu toplinu. One su zaslužne za trougao u kojem se našao, a bez nestabilne i duboke psihe Sabine koja je uticala i na Frojda, puno toga ostalo bi skriveno u dubinama nesvesnog.

Da bismo dobili ovo znanje, nesvesno ili Eros su se poigrali sa ovim ljudima koji su, u stvari, bili instrument kroz koji su govorili ljudima o novim spoznajama u kojima duhovno postaje opipljivo.

Pročitajte i ovo: Kakvu ženu utelovljuje današnja Venera

Ovde ne govorimo samo o suvim teorijama. Eros sa svojim zanosom izvlači iz ljudi ono što je bilo potisnuto i na dnu, kako bi se moglo osvestiti i videti u pravom svetlu.

Ne možete napredovati u svom životu ako se ne dotičete ljubavi i zaljubljenosti jer ti odnosi iz vas izvlače one potisnute stvari iz psihe, ali i sve vaše želje i očekivanja koja se u trenutku zaljubljivanja izvlače iz vas.

Pročitajte i ovo: Oni koji se ne daju voleti ili portret samopouzdanja (u mladosti)

Film govori o razlikama Frojda i Junga gde Frojd nije dorastao susretu sa dubljim sferama psihe, kao i o granicama seksualnosti koje pokazuju Frojdovog učenika i psihoanalitičara koji se ubio.

Dakle, s jedne strane možemo da morališemo o Jungovoj ljubavnici, a onda film pokazuje kako Frojdova teorija o potisnutoj seksualnosti, u stvari, kroz spomenutog analitičara ne funkcioniše, gubi se u intelektualizovanju i relativizovanju psihe.

Pročitajte i ovo: Kako da znate da još uvek nije vreme da odustanete od vaše veze

Priroda izjednačava i svaki put kada se čovek uzdigne moralno, ona mu pokazuje njegovu suprotnost, odnosno, kako su pravednici često veliki lažljivci.

Pročitajte i ovo: Ako tražite ljubav, trebalo bi da koristite Tinder (iz najmanje ova tri razloga)

Ovo je film koji se bazira na istinitim događajima, a ono što je Cronenberg i odlična glumačka ekipa uspela da prikaže jeste jedan vrlo važan istorijski trenutak dvojice psihoanalitičara koji su utabali put u unutrašnjost psihe jer napokon više ne govorimo o verovanju, već o stvarnim činjenicama na kojima temeljimo sva svoja stremljenja u životu.

Takođe, govori o dvostrukoj prirodi Anime u liku Sabine ili Afrodite zavodnice koja pokazuje kroz svoju kompleksnost kako je teško živeti njenu prirodu, ali jedino tako možemo doći do dubljih delova naše ličnosti.

Pročitajte i ovo: Neodoljiva privlačnost manipulatora

Istina ne spava kod ljudi koji se drže pravila.

Ovaj film je jedan dobar primer za sadašnju situaciju ispiranja uma o odgovornosti u kojima spašavamo tuđe živote karantinom.

Pročitajte i ovo: Dobra karma za partnerske odnose ne znači i uspeh u odnosima

Kada ugledamo ovakvog čoveka koji kupuje toalet papir i tuče se za njegove poslednje komadiće (Nekoristan život je rana smrt – Gete), šta je preostalo, kao ovim ličnostima iz filma, nego da svim snagama pokušaju da pronađu izlaz iz ovog života, poput Sabine koja dolazi rastrojena.

Oni su se shvatili, kako je rekao Gete: Najveće poteškoće leže tamo gde ih ne tražimo.

Sito&Rešeto newsletter
Nedeljni pregled najinteresantnijih tekstova sa Vašeg omiljenog portala.